ارتباطات سنتي و لزوم توجه به آن در فعاليت هاي ترويج كشاورزي
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
تاريخچه تشكيل استاندارد در ايران
هسته اوليه موسسه استاندارد نخستين بار در سال 1304 در وزارت تجارت، فلاحت و فوايد عامه شكل گرفت. بعدا اين نهاد به وزارت اقتصاد ملي و نهايتا به وزارت بازرگاني منتقل شد. تشكيلات موسسه استاندارد ايران نخستين با با شرايط كنوني در در سال 1339 تشكيل و همان سال به عضويت سازمان جهاني استاندارد درآمد. ISO در سال 1325 تشكيل گرديد.
عوامل موثر بر مديريت پايدار آب در بخش كشاورزي در استان همدان
دکتر حشمت اله سعدی علي طيبي، دانشجوي رشته ترويج و آموزش كشاورزي
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسي عوامل موثر بر مديريت پايدار آب در استان همدان مي باشد. مديريت پايدار آب عبارت است از مصرف بهينه آب در چارچوب اهداف توسعه پايدار به گونه اي كه تخريب آبخيزها، رودها، چشمه ها، قنوات و زيستگاه هاي آبي را به دنبال نداشته باشد و آيندگان هم بتوانند از آن استفاده نمايند. جامعه آماري تحقيق که به صورت پيمايشي انجام شده است، عبارتند از مجموعه كشاورزاني كه در استان همدان به كشاورزي اشتغال دارند
ترویج کشاورزی یاری هدفدار در تصمیمگیری و شکل گیری نظرات تعریف شده است. کارشناسان آن را نوعی مداخله گری ارتباطی حرفهای میدانند که توسط یک نهاد به منظور ایجاد تغییرات داوطلبانه رفتاری در کشاورزان با فرض داشتن منافع جمعی یا اجتماعی بنا میشود.
| تغيير ژنتيکي براي دور کردن آفات و حشرات از غلات يکي از اولين دستاوردهاي مهندسي ژنتيک در کشاورزي و تغذيه بودهاست . | |