يكي از مهتمرين عوامل مؤثر بر راندمان يك موتوري درون‌سوز سيستم سوخت‌رساني آن مي‌باشد و در سيستم‌هاي سخت‌رساني انژكتوري نتعيين‌كننده اصلي انژكتوري است كه مي‌تواند با عملكرد موثر خود نقش زيادي در افزايش راندمان و كهش آلودگي داشته باشد. عملكرد انژكتور به طور ساده يك شير برقي است كه در زمان مناسب باز شده و سوخت ر به صورت پودر به سيال اطراف خود تزريق مي‌كند. علت پودر شدن سوخت اختلاف فشار بين قبل و بعد از سوزن انژكتور است. قبل از  سوزن انژكتور فشار در موتورهاي بنزيني تزريق غيرمستقيم ... بار و تزريق مستقيم بين ... تا ... بار و در موتورهاي ديزل ... تا ... باز است و در محل تزريق (جريان هوا) در موتورهاي نيتروژن معمول 1 تا 95/0 اتمسفر در تزريق مستقيم يا اتمسفر تا ... اتمسفر و در موتورهاي ديزلي بين ـــــــ تا ــــــ بار است. قطر سوراخ‌هاي انژكتور و تعداد و نحوه آرايش و زاويه سوزن‌ها نسبت به محور افقي انژكتور، تزريق به هواي ساكن يا در حال حركت و دماي هوا از پارامترهايي هستند كه بر عملكرد انژكتور و در نهايت راندمان و الودگي موتوري و خودرو مؤثرند.